Weekendtur til Feddet Camping

Fredag den 28. til søndag den 30. November 2003.

Vi har aldrig før besøgt Feddet Camping. Tidligere har vi været forbi pladsen, men vi konstaterede at der desværre næsten kun var fastliggere. Nu er der blevet "ryddet op" og skabt en dejlig campingplads som er tilknyttet TopCamp. Vi havde fra forskellige kilder hørt at pladsen var et besøg værd og det ville vi nu selv opleve. Samtidigt ville vi prøve Camping-cheque som er nogle checks som købes f.eks. via Internettet. En check koster DKK 99,50  og gælder 1 overnatning  inkl. 2 personer, standplads, el-tilslutning, hund og bad. Eksempelvis: 3 Camping Cheques = 3 nætter. Checkene kan kun bruges i lavsæsonen d.v.s. uden for Juli og August.

Vi kørte hjemmefra fredag ved middagstid i en lettere tåge, men solen var alligevel ved at bryde frem. Vi ankom ved ca. 13 - tiden og allerede ved indkørslen blev vi positivt overrasket. Uden for pladsen er der lavet en ganske stor asfalteret plads med afstribede pladser til køretøjer der tjekker ind og ud. Altså er tilkørselsforholdene perfekt - de fleste kender nok problemet med for lidt plads til de ind- og udtjekkende campingtræk.

På grund af lavsæson var receptionen lukket, men der blev henvist til købmanden lige ved siden af. Vi fik tjekket ind, fik nogle kort til bomme og faciliteterne på pladsen og noget flot informationsmateriale (på tysk ?). Vi kunne selv finde os en plads og da der ikke var særligt mange vogne var det ikke noget problem. Hurtigt fik vi skruet benene ned og fyret op for varmen.

Efter en bid brød og lidt læsning i avisen gik turen til Præstø. Der er noget nostalgisk lille provinsby over Præstø - en sjælden hygge og det gjorde det jo ikke mindre hyggeligt at byen var pyntet op til jul. Vi så pludseligt at det kom et optog ned gennem hovedgaden med en velspillende Gønge-garde i spidsen og borgmesteren i hestevogn. Nu skulle byens store juletræ tændes og den oplevelse fik vi også med. Hyggeligt.

Om lørdagen kørte vi til København, hvor vi bl.a. besøgte det julepyntede Strøget, Thorvaldsen Museum og om aftenen det smukke julepyntede Tivoli. Vi kom sent hjem, men nåede at komme ind før bommene låste.

Søndag sov vi længe og efter en sen morgenmad gik vi en lang tur i omegnen. I nærheden ligger der et par gamle afdelinger hvor der stadig er mange fastliggere, men der så hyggeligt og ordentligt ud. Feddet kan byde på en meget smuk natur og vi lovede da også hinanden at vi næste gang vil tage vores cykler med. Vi tjekkede ud ved 14-tiden og kørte hjem.

Sådan skal det gøres.

Lidt om Feddet Camping: Den ny del af Feddet Camping blev færdig for et år eller to siden og alt er nyt og gennemtænkt.

• Plusser:

• Plane, store og veldrænerede standpladser - nogle med eget afløb og vand.

• Superflotte toilet- og køkkenbygninger hvor miljøet er i højsædet.

• Supergode til- og frakørselsfaciliteter med god plads til lange køretøjer.

• God og veludstyret købmandsbutik med lange åbningstider.

• Vinteråben

• God varme på toiletter, køkken m.m.

• Godt læ.

• God badestrand og meget flot natur.

• Fred og ro.

• Vandre/cykelstier.

• Tager imod Camping Checks.

• Udstyret taget i betragtning er de ordinære priser ikke ublu, men med Camping Checks er det direkte billigt.

• Minusser:

• Vi har egentligt ikke kunnet finde nogen minusser.

Se mere på Feddet Campings hjemmeside - Klik her.

Vi kan på det kraftigste anbefale denne superplads i den skønne natur på Feddet og det er også vores håb at flere og flere vil bruge Camping Check ordningen, så flere danske campingpladser vil deltage.

Til Feddet Camping: Det I har skabt der er bare supert og det skal I have ros for og vi kommer helt sikkert igen.