Weekendtur d. 5. maj til d. 7. maj 2000

DCU Camping Hornbæk.

Vi havde i denne weekend ellers planlagt at besøge Vemmetofte Camping; men vi lavede planerne om i sidste øjeblik. Vi ville besøge det nye lejrchef-par Jytte og Peter på Hornbæk Camping ( vi kender dem fra Kragenæs Camping ) og se hvordan de er faldet til i deres nye job.

DCU's velfungerende toiletbygning - ©Tommy HansenDCU Hornbæk er en dejlig plads. - ©Tommy Hansen

Vi ankom fredag ved fire-tiden og fik hurtigt anvist en dejlig plads af Jytte, og Peter cyklede med ned og viste os pladsen. Vi skyndte os at stille vognen op og fik solsejlet op. Så var det tid til en kold øl, før vi satte os sammen med nogle campingvenner og fik gang i grillen. Det var en skøn og stille aften.

Lørdag sad vi ude og spiste morgenmad i solskinsvejr fra en skyfri himmel. Senere kørte vi ind til byen og fik handlet lidt ind. Ved middagstid tog vi en god lang cykeltur i Hornbæk Plantage ( folder fås i Informationen ), som ligger lige op til campingpladsen.

Hornbæk Plantage. - ©Tommy Hansen

Vi valgte en rute på ca. 8 km. og specielt den nordlige rute er god med udsigtspunkter med den flotteste udsigt ud over havet. Da vi kom hjem spiste vi og senere tog vi bilen ind til Hornbæk, hvor vi parkerede ved Superbrugsen og gik ned til havnen. På vejen derned købte vi et par store is i hjemmelavede vafler.

Ved havnen var der virkelig liv - på grund af det gode vejr - var havnen fyldt med danske og svenske gæstesejlere og der var en masse mennesker på stranden, som badede og nød solen. Hjem til pladsen igen, hvor vi fyrede op i grillen og fik et dejligt måltid mad.

Søndag morgen startede igen med strålende solskin, så igen blev morgenmaden nydt ude. Senere cyklede vi igen en kortere tur i plantagen, ellers blev det mest afslapning før vi ved 15-tiden pakkede sammen og kørte hjem.

Bedømmelse af pladsen:

• Plus: fredeligt beliggende, gode faciliteter, dejlige familie-baderum, ligger ikke langt fra centrum, god for familier med børn ( gode legepladser og hoppepuder )

• Minus: ingen særlig udsigt fra pladsen.

Lidt om DCU Camping Hornbæk: Pladsen ligger i et lettere kuperet terræn lige op til Hornbæk Plantage. DCU's nye toiletbygning viser sig igen at være utrolig velfungerende og på trods af mange campister - godt rengjort. Der er en del fastliggere; men det er svært at se forskel på dem og os "nomader"

Pladsen kan vi varmt anbefale til campister - med eller uden børn.