Weekend på Feddet Top-Camp

d. 3. - 5. marts 2006

Så fik vi vores nye campingvogn - en TEC Weltbummler 565 TE med Alde central- og gulvvarme, 150 l. køleskab, DuoMatic gasregulering og meget mere.

Forhandleren nåede da også at få monteret vores Truma Euromover inden leveringen.

Der gik et par dage med rengøring og fylde vores personlige grej i skabe og skuffer, men da vi nåede fredag den 3. marts var vi klar til at rulle ud på "jomfruturen".

Vi lod varmen køre under turen ned til Feddet Topcamping mellem Præstø og Fakse Ladeplads. Efterhånden som vi nærmede os Feddet kunne vi se at der faldet meget mere sne der end hjemme. Vi blev hurtigt tjekket ind og fik en dejlig plads med udsigt  til vandet. Vognen fik vi hurtigt bakket på plads.

Der er smukt på Feddet.

Inde i vognen var der dejligt varmt, så det var dejligt at vi lod varmen køre undervejs. Vi satte os ind og nød kaffen og det dejligt varme gulv.

Det er utroligt herligt med en 2,5 meter bred vogn. Det giver meget mere lys og luft inde i vognen og det er ikke noget problem at køre med på de danske veje.

Ved 17-tiden kørte vi ind til Præstø, hvor vi spiste en dejlig 3 retters menu på restaurant Kaktus som ligger på hovedgaden. Rigtig god mad i hyggelige omgivelser, kompetent personale og til den rimelige pris kr. 199, -. Hjem på campingpladsen igen og trække en flaske god vin op, se lidt fjernsyn før vi var modne til at gå i seng.

Dejlig plads

Vi sov til kl. 8.30 hvor vi stod op, soignerede os og spiste morgenmad (varme rundstykker direkte fra ovnen). Vi havde sovet godt i de nye 93 cm. brede enkeltsenge. Efter morgenmaden gik vi en lang tur i strålende solskin det snedækkede landskab. Først ind på en seperat del af pladsen, hvor der kun ligger fastliggere og derefter langs vandet tilbage til vognen. Hos fastliggerne kunne vi desværre se at ikke alle havde pakket deres sommertelt sammen.

Sne er tungt.

Efter turen kørte vi ind til Præstø for at handle ind til aftensmaden. Tilbage igen for at nyde det gode vejr, men desværre skyede det til og det sneede den sidste del af eftermiddagen. Vi lavede en dejlig fars-ret i ovnen, som fungerede perfekt og maden blev rigtig vellykket. Takket være aftrækket ud gennem væggen lugtede der ikke ret meget af mad i vognen.

Natten til søndag sneede det igen en del og igen kunne vi gå tur om morgenen i et dejligt solskin. Nætterne havde haft temperaturer ned på ca. 6 -7 minusgrader, men det havde vi jo ikke mærket noget til.

Intet så smukt som nyfalden sne.

Smukt...

Efter at have "tjekket ud" ( vinterpris kr. 110 i døgnet for to voksne og med strøm ) gjorde vi klar til hjemturen. Da vi holdt ligesom nede i en lavning og da der var faldet en del sne siden ankomst valgte vi at lade Moveren køre campingvognen op til vejen og den opgave klarede den flot selv om der var sne på dækkene.

Udsigten fra vognen

Der efter kørte vi hjem. Der var glat på de mindre veje, men vi tog det med ro og vognen ligger bare fantastisk roligt bag bilen.

Alt i alt en dejlig weekend, hvor vores nye vogn blev testet i vinterkulden. Alt har fungeret perfekt og indretningen er bare dejlig.

Feddet Topcamping kan anbefales både sommer og vinter.